• Home
  • /Marketing
  • /SEO – co se skrývá za těmito třemi písmeny a co vše tyto služby umí

SEO – co se skrývá za těmito třemi písmeny a co vše tyto služby umí

SEO patří k jedné z mnoha často používaných zkratek ve světě počítačových technologií. Jak si ovšem všechny ty zkratky vysvětlit? Pokud nejste zapálený IT specialista, je jasné, že se bez pomoci vyhledávače jako je Google nebo Seznam neobejdete. Ale nezoufejte, pojmout tak velké množství informací, které se ještě ke všemu stále mění a rozšiřují, to je prostě nemožné. Vyhledávací roboti dokáží usnadnit a zrychlit nalezení potřebných informací – toho SEO využívá. A jakým způsobem se dozvíte v tomto článku.

 

Pojem SEO

  • Český výraz pro SEO (anglická zkratka pro Search Engine Optimization) je optimalizace pro vyhledávače. Vyhledávací roboti jako je Google, Seznam, Yahoo, Bing a další prochází internet na základě vašeho dotazu a shromažďují (indexují) informace a data z webových stránek.
  • Například hledáte recept na svíčkovou. Zadáte slovo do vyhledávače a on vám nabídne 10 stránek různých odkazů na weby, kde se recept na svíčkovou nachází. Jednotlivé výsledky jsou seřazeny od nejrelevantnějšího až po ty nejméně související s klíčovým slovem ve vyhledávacím políčku.

Každý chce obsadit přední příčky

  • Když si představíte, že byste se měli proklikávat velkým množstvím odkazů, než najdete ten správný recept, je zřejmé, že vás brzy přejde nálada i chuť vařit. Proto je výhodné nalézt perfektní recept na první stránce a nejlépe mezi 4 horními odkazy.
  • Na prvních místech pod vyhledávacím polem je vyhrazené místo pro weby využívající placené reklamy, pod nimi se ale umisťují ty, které vyhledávač vyhodnotil jako nejlépe odpovídající vašemu dotazu. A to je cílem SEO.
  • Díky kvalitnímu obsahu a struktuře webových stránek se snaží obsadit přední příčky a tím získat větší návštěvnost.

 

Proč je SEO tak populární?

SEO v dnešní době získává stále více na popularitě, protože představuje dlouhodobé a víceméně nenákladné řešení, jak si získat více klientů a šířit povědomí o značce. Využívat nástrojů a technik SEO se vyplatí i v případě, že webové stránky využívají placené inzerce. Kvalitní textový obsah, interní a externí prolinky na jiné weby dávají doméně plusové body i při reklamní aukci.

 

SEO je velmi užitečné

  • Když hledáte nějaké informace na internetu, očekáváte, že naleznete odpovídají a hodnotné odpovědi. To samé lze říci také o poskytovateli těchto informací. Prodejci zboží na e-shopech i zprostředkovatelé služeb chtějí mít spokojené zákazníky, rozšiřovat svoje publikum a zvýšit prodeje.
  • To je jednoduchý zákon obchodu. Svým způsobem je to strategie win-win. Vy se dostanete na webové stránky splňující požadavky na relevantnost pro váš hledaný dotaz, díky SEO najdete, co hledáte a můžete například tyto stránky doporučit známému. Majitel webu získá nového návštěvníka, což znamená třeba splněnou konverzi a zároveň neplatí za reklamu.

 

4 důvody pro zařazení pojmu SEO do vašeho slovníku

Pokud patříte k lidem, kteří preferují kvalitu před kvantitou, určitě byste neměli SEO opomíjet, ať jste v pozici zákazníka nebo prodejce. SEO pracuje s dílčími částmi webové stránky a snaží se utvořit provázaný celek, který má pevné základy. Tady jsou 4 hlavní plusy optimalizace pro vyhledávače:

  • zvýšení vypovídající hodnoty webové stránky
  • vylepšená struktura a obsah webu
  • získání větší návštěvnosti a konverzí
  • propagace značky

Do budoucna má SEO velký potenciál, jelikož je stále více kladen důraz na propracovanější obsah a relevantnost dostupných informací. Ocení to subjekty na obou stranách vyhledávacího řetězce. Využívání SEO při tvorbě webových stránek, nebo třeba jen při nalezení nejvhodnější odpovědi na hledané klíčové slovo, pro vás představuje obrovskou výhodu.

Má podle vás smysl hodnotit jednotlivé výsledky vyhledávání na Google nebo Seznam.cz? Chtěli byste se o SEO dozvědět více? Napište nám do komentáře, co si o této metodě v online světě myslíte.

Olga Zachová